Тематска недеља Васиона у петом разреду
У току треће наставне недеље септембра (19-23.9.2016.) ученици петог разреда обрадили су наставну тему Васиона на часовима математике, географије и ликовне културе.
На часу географије ученици су уз 3Д анимације, моделе које су направили ученици шестог разреда и фотографије из васионе учили о појму и величини васионе и васионских тела која се налазе у њој, појму светлосне године, звездама, Сунчевом систему и галаксији Млечни пут.
На часовима математике у одељењу 5/1, 5/3 и 5/4 ученици су у оквиру наставних јединица „Операције са скуповима“ радили задатке из скупова чији су елементи били са темом васионе. Неки од задатака изгледали су овако:
1. Дати су скупови:
А={elementi su slova reči ,,vasiona”}={v, a, s, i, o, n, a}
B={elementi su slova reči ,,zvezda”}= {z, v, e, d, a}
C={elementi su slova reči ,,mesec”}= {m, e, s, c}
Нацртај Венов дијаграм за скупове и одреди A∪B∪C, A∩B∩C, (A∩B)∖C, A∖(B∪C).
2. Дати су скупови:
P={elementi su slova reči ,,meteori”}={m, e, t, o, r, i}
Q={elementi su slova reči ,,kometa”}= {k, o, m, e, t, a}
R={elementi su slova reči ,,satelit”}= {s, a, t, e, l, i}
Нацртај Венов дијаграм за скупове и одреди P∪Q∪R, P∩Q∩R, (P∩R)∖Q, Q∖(P∪R), (P∖Q)∪(R∩P).
3. Дати су скупови:
А={elementi su slova reči ,,merkur”}={m, e, r, k, u}
B={elementi su slova reči ,,saturn”}= {s, a, t, u, r, n}
C={elementi su slova reči ,,jupiter”}= {j, u, p, i, t, e, r}
Нацртај Венов дијаграм за скупове и одреди A∪B∪C, A∩B∩C, (A∩B)∖C, A∖(B∪C).
4. Дати су скупови:
P={elementi su slova reči ,,galaksija”}={g, a, l, k, s, i, j}
Q={elementi su slova reči ,,sunce”}= {s, u, n, c, e}
R={elementi su slova reči ,,sazvežđe”}= {s, a, z, v, e, ž, đ}
Нацртај Венов дијаграм за скупове и одреди P∪Q∪R, P∩Q∩R, (P∩Q)∖R, R∖(P∪Q), (R∖Q)∪(Q∩P).
На часу ликовне културе, у оквиру наставне јединице „Слободно ритмичко изражавање бојеним мрљама, линијама и светлинама, облицима и волуменима“, ученици су урадили цртеже повезујући познавање ликовних техника у линеарном изражавању са познавањем географских појмова, чиме је ликовни рад доведен у корелацију са географијом. Кроз креативан рад повезали су појмове и проширили сазнање о Васиони.